14 feb. 2011

Krear angående Schillerska till våren



Vad:

Ok, ja snubblade över lite sköna pappersmänniskor på någon blogg i helgen som jag hade kvar i huvudet när jag funderade kring vår dag på Schillerska.








Sen när jag kom hem så letade jag fram bloggen igen och kollade lite extra och såg då att dessa figurer ska finnas ute i Gamlestan, det vart tydligen något projekt från Göteborg som jag ramlat på och fått på huvudet utan att veta om det.. Denna jvla lilla värld!! faan, ja som trodde att detta var från typ NY eller stora stygga London och inte från bakgården liksom...  man kanske borde åka ut och leta upp dem innan de försvinner.



Hur:
Man kanske kan göra något liknande här fast man utgår från gårdagens nyheter,  man klipper och klistrar fram en mening eller ett citat, från en viss sida i tidningen, som man sedan klistrar på eller bygger in i ett hjärta som man snabbt byggt av resterande delen utav tidningssidan. 




Nästa steg blir att "mänskliggöra" citatet i naturlig storlek och ge hjärtat ett hem att bo i för att sen placera ut figurerna ute i verkligheten runt om i stan och dokumentera detta med hjälp utav kameror.



Varför: 

Återvinningskonst
skulptur
ingång till gatukonsten gör att man kanske kan fånga upp elever som annars är svåra att nå, 
få in en diskussion/reflektion om gårdagens nyheter och medias framfart,
grupparbete,
mm.

over and out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar