16 feb. 2011

68. serier va det ja



 

alla dessa serier har väl inspirerat mig i min kreativitet, den ena killen hittade jag häromdagen men det är ändå hans stil i teckningarna och uttrycken som tilltalar mig och får mig att tänka i nya riktningar. 

det här med att "måla fult" är något som sysselsätter mina tankegångar i nuläget. måste man kunna måla fint innan man målar fult eller kan man måla fult fint från början?? :/ Jag älskar dessa skissliknande verken och undrar hur man på skolan skall kunna bedöma detta? måste man då veta att barnet kan måla fint från början för att rättfärdiga att serien/teckningen är gjord genom att "måla fult"? eller? :/

jaja här kommer serier som får igång mig..




 fint eller fult från Jesper Waldersten?







Nanna Johansson, två fult blir fint!








 Gary Larsson, The Far Side så jvla bra enrutingar med mera...








detta var något som var ball att läsa när man var mindre,
Pyton eller ännu hellre Mega Pyton...







i klassrummet vill ja gärna kunna plocka in serier som kan skapa en debatt och som gör att diskussioner kan koma igång. alla vet va Bamse och Kalle är men de blir så ytliga och platta.. därför ser jag hellre att man vågar plockar in liknande dessa kanske...




Fröken Strömqvist,






Sara Granér, härligt uppfräschande, typ..








 Mr Exit Through The Gift Shop som förpestat världen med råttor...








fint fult fint fult....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar