17 okt. 2013

handledning v 42. Ägget.



sinnesanalogi
intersinnessamverkan






flashback har en egen kod för regnbågen. de kanske kan bidra med din kodning av ditt projekt?



då jag själv har dålig koll på synestesi så lät jag google guida mig. 

hittade ett inlägg här där bland annat denna bilden dök upp. du har beskrivit dina bokstäver, men har jag hört något om att du även ser siffror i färg?(jo det har ja läst precis i ett av dina inlägg....) kan du räkna i färg? 








jag själv har inte synestesi och har svårt att helt föreställa mig hur det är för dig/er, men jag kan iaf försöka. försöka öppna mina sinnen för det. jag tänker då på ett klipp jag hittade/såg den 1 maj i år, om en blind flicka och hur hon ser på saker och ting. nu är det ju inte så att jag ser dig som en blind flicka, utan snarare som någon som ser något som många av oss andra inte ser. filmen fick iaf mig att tänka till lite. 






graphemes. 

du vet ju allt detta, man inte jag, så du får stå ut med att jag famlar mig fram. 






eftersom jag inte riktigt vet vad du gör/är än så har jag svårt att ge dig vettig feedback känner jag. men samtidigt vet jag att du sa häromdagen att jag hjälpte dig framåt utan att veta om det när jag samtidigt gav Kurr en länk. så jag gör väl något ändå då. 

från samma sida som Kurrs länk hittade jag det här:





tröck på bilden 

Lauren DiCioccio’s portfolio kan ju vara värt att kolla upp, ni heter ju trots allt på samma språk där på slutet låter det som.  men också hennes syn på bokstäver verkar ju likna din, även om det kanske är helt jvla felstavat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar