5 nov. 2013

döden döden döden


denna hade ja missat att den skulle till att börja på onsdag. läskigt det där, att serien Döden, döden, döden börjar på samma dag som vi har vår första utställningsdag. sammanträffande?



8 avsnitt.
8 frågor.
8 rädslor som vi människor ofta har när vi tänker på slutet.
8.



symbolen för evighet.

sammanträffande?





"jag bestämde mig för att våga titta ordentligt på döden" /Anna Lindman


det kanske ja också ska våga. eller så väljer jag att än mer rikta mig mot att hur jag ska kunna problematisera dessa svåra frågor/ämnen i mitt framtida klassrum på ett sätt som funkar för de allra flesta. 

men en sak e säker, det är att jag lätt kommer glo igenom denna serien. jag vill minnas att hon gjort tv tidigare åt svt med mer religösa toner. det tror jag inte på. kristendomen/religionen har haft alldeles för stor del i skolan än vad som kan tänkas vara bra. kanske. 




Tack Sanna för tipset!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar