28 apr. 2011

80. listan kan göras lång.

vad: kanske ska ta och göra en klassisk kalender?

hur: övertala folk att vara både framför som bakom kameran, precis som jag själv kommer att vara.

varför: för att du ska/bör inte ta kort på dig själv/någon i din närhet när personen i fråga är utan kläder. och du ska/bör inte visa dessa för någon ifall du nu mot all förmodan ändå väljer att fota just detta. 




det finns många principer i mitt liv, bland annat så återfinns några guldkorn bland de mer klassiska(inte dräpa, behandla andra som du vill bli behandlad, slicka aldrig på metall i minusgrader m.m.) som ja inte nämner här på listan:

- bara äta godis på lördagar, undantaget är en liten påse(max 20 kr) under de sällsynta besöken på biografen.

- inte äta sill(inlagd) under några som helst omständigheter.

- slåss icke, använd munnen och huvudet så länge det bara går. 

- ät inte direkt efter tandborstning.

- ät eller drick ALDRIG efter tandborstning innan läggdax.

- fota aldrig dig själv, eller någon i din närhet, utan kläder. och lägg för helvete inte ut det på molnet eller ute i det fria!

- snacka inte "för" mycket skit, speciellt inte om personen i fråga är närvarande i rummet(gammal lärdom från högstadiet).

- ligg inte runt, för mycket. Tänk Plura.

- a gentleman never tells.

- ät rätt, ät fett och kött.

- jobba lagom.

- man bör inte tjyva saker, folk eller idéer. Möjligtvis sinnestillstånd skulle klassas som ok.

- var gärna personlig men vakta noga det privata.

- var inte alltför narcissistisk, ha kontroll på dosen grandiositet annars kan det misstolkas. 

- tänk på sockret.

- den gyllene regeln, halva din ålder +7, där går gränsen.

- våga ta ansvar.

- håll huvudet högt, värna din integritet.

- att vara otrogen får andra hålla på med.

- bemöt omgivningen med den respekt som krävs eller behövs.

- sluta aldrig att lära. 

- ät bara en portion, försök sluta äta när du känner dig mätt. 

- håll drogerna på behörigt avstånd.



listan är på inget sätt fullständig men i nuläget känner jag mig nöjd. av alla dessa principer som jag tycker att ja borde leva efter så har jag efter senaste handledningen glidit in på den principen markerad med svart text. om stora målningar på mig själv inte är provocerande och jobbiga, kanske det är så som Mattias sa att folk hajjar till mer eller tycker och tänker mer när man visar studiokort där allt ser bra ut, typ är retuscherat och fixat? vi kör på det, låt oss göra en kalender. 2012 är året. och ja jo, det är nog skillnad på vem som väljer att göra det och när i livet det görs Cia.  tänk bara om tre systrar kontra tre bröder, gammal eller ung, rund eller platt eller varför inte förälder kontra ungkarl/ungdam.
det finns mycket att tänka på och många spännande konfliktsituationer när man försöker bena ut detta.


som inspiration har jag famlat kring foton och siffror som drar mig framåt. Pirelli är en däckfirma som gjort klassiska kalendrar(pinuppkalender)ett bra tag nu, Terry fotade 2010 och herr Lagerfeld 2011. kul förresten att männen hos Karl inte behöver visa allt utan tilldelas små förgyllda skydd till skillnad från damerna. en exklusiv kalender som det inte går att köpa. är man lyckligt lottad(rätt människa med rätt kontakter eller tillräckligt stor pung) så dimper kalendern ner genom brevinkastet lagom till jul och nyår. kanske borde göra mig en egen, alldeles fruktansvärt exklusiv och begränsad kalender att ha på väggen där hemma och ge bort till jul till farmor och mormor som redan nu pryder sina väggar med kort på barnbarnen. nej det kan man ju för faan inte göra. eller?

med varning för trötta ögon eller ett anfall så väljer ja att länka till bilderna den här gången.

lillebror är redan med på tåget, nu bearbetas mellanbrodern både av mig och lillebror samt mellanbroderns flickvän för våga ta klivet med oss två ut i friheten som bara klädlöshet kan ge. spännande eller hur. 

sen kan man ju alltid dra den gamla "det var mest en kul grej."-grejen om folk försöker få fram varför man gjorde det. man behöver ju inte säga sanningen, att man helst av allt ville förverkliga sin modelldröm för att kunna stoltsera med en finfin kalender på kylskåpet. läste precis lite mer om narcissistisk personlighetsstörning, spännande grej det där. grandiost är vad det är. 

nä nu tar jag och tar med mig min grandiosa självbild och går och lägger mig tror ja. tjao





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar