13 apr. 2011

74. ny profession

Sakletare, sakletare är något som jag numera stolt säger att jag är, och ja står för det. Annars är det väl bara Pippi som kallar sig för sakletare. Utan mina sakletaregenskaper så skulle ja vart många pengar fattigare idag, men nu har jag dukar stora som hus och små som små små djur att laborera med framöver, jag har hittat och målat en skiva som ska kan fungera som bord och en stor stor vit rulle av papper som Vaktis hade hittat som han undrade om jag ville ha, som tur är så tar det inte slut där, för ännu mer material är lokaliserat. Vaktis is the man!


Vissa kanske skulle våga sig på att kalla en sakletare för tjyv, men inte ja. En tjyv norpar saker som folk behöver och äger, en sakletare är en som letar reda på saker. Hela världen är full med saker, och det behövs verkligen att någon letar reda på dom. Och det är just det som sakletare gör.
 
Detta letande och finnande har gjort att ja äntligen kommit igång med färgblandadet och så det bara att köra, i alla fall för nu. Sen kommer det säkert skarpa kurvor och stoppskyltar som bör tas i beaktning, men för tillfället är det en liten nerförsraka som jag far fram på.






 58x118cm stor skiva i trä
återfås mot beskrivning


sakletare, 8 min och 20 sek in i klippet.


Sköj förresten att Pippi har sådana sköna färger i sitt hus och runt sig. Min bordsskiva skulle sitta som en keps under hennes laptop på hennes kontor...

Nä nu ska ja ta och leta upp en gammal burk, sätta den på huvudet och leka att det är mitt i natten.


tjao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar