24 okt. 2013

handledning v 43. Alex uppdaterad



det enda jag vet att du jobbar med är kartor. samlar på kartor och vill bygga stort.


av ditt foto på bloggen så undrar ja om detta verkligen är stort. det känns inte stort. det känns mellan. stort. gör det STORT. fast å andra sidan så kanske detta känns stort för dig, precis som du skriver och vem är då jag att undra om det är stort nog.

mallar, till vadå? vad är det som kan ses som mall via en karta? en mall av en stad? arkitektur? djur? linjer? hur långt har du kommit i tankarna kring just mallen?

hur tänker du att interaktionen kan tänkas komma in? ska vi som åskådare fylla i mallen? fylla i kartan? bygga vidare? gömma oss i bygget? vara med att bygga klart? ändra på något sätt? namnge gatorna?



konst ref.

jag tänker här helt öppet av hur jag ser av det jag hör från dina rader på bloggen.

kartor, mallar, byggen.

Anya Beaumont 



interaktivitet, då kanske Anyas Map me-grej kan vara något?




Susan Stockwell

gör som du ser stora kartor av återvunnet material. men även klänningar/kläder av papperskartor som hon viker å har sig med.




min sista ref är Dusty från Work of Art som ofta jobbar med kartor eller konturer av kartor i sina verk i denna underbara serie som alla har sett.

33.27 in i klippet ser vi hans "karta" och får höra lite vad han gjort, hur han gjort och varför han gjort det. papper, färg, karta, lim. man ser den i bakgrunden här i klippet innan start också.






filmen med killen som skapade landet Arimus.





/S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar