24 okt. 2013

handledning v 43. Ägget



färger. foto.



ja har en låt till dig. känner liksom igen formspråket i det du gör med toningarna i färg och det lågfärgade rörliga fotot. jag ser även ritandet, målandet av info, extra info som knyts till individerna. sen tänker jag mig att den skräniga, för min del, musiken påverkar mig lika mycket som vissa med stark synestesi påverkas av sitt färgseende, särkilt om det kommer i stora vågor, lite okontrollerat och blir övermäktigt. nu kanske alla har någorlunda kontroll över sin synestesi, men ja har inte den kontrollen över min hörsel när det kommer till denna musikgenre.

Matta. klicka på länken när du får tid.






en till konstnärlig ref är fotografen(?) Charles Bergquist - What happens in the dark

det här svartvita fotot och med färgen i. kolla upp hen. hen ändrar mycket i färger, tonar hit och dit i många av sina andra projekt. inspiration. 

bildgooglade charles bergquist





en annan fotograf är Brice Bischoff:


mycket färg i annars färglösa foton. här har du kanske mer rörelse än vad du har nu men former, färger spelar in. 

de foton som jag kopplar är ur serien Bronson caves



Många fotografer idag men du får bara gilla läget. det e liksom du som dragit mig dit. 



Carlo van de roer. jag tänker på auror, på vilka ljus som vissa folk säger sig kunna se runt människor. länk till blogg/tidningsinlägg.  nu kanske inte du ser auror, men vi verkar ju iaf ha färger, iaf om vi har namn. folk som du inte känner, ser du färg hos dem också? alltså namnlösa människor. jag antar att även djur har färger för dig via sina namn. Mitt dataspelsnamn är Leon, vilken färg har jag då? tänkte det kan va bra att veta när jag ska klä någon gubbe/gumma i något spel framöver så att det stämmer med va du ser. 




Sebastiaan Bremer, fotograf som likt van de roer ser bollar med färg i sina fotografier. lite mer oldschool-känsla, singing in the rain(jane austin?) med alptoppar i bakgrunden. färger och mönster som vi inte skulle sett utan Bremers ögon och vilja att visa oss. 





sist i raden av män med kamera från mig är Martin Schoeller. tar underbara raktpåporträtt av främst kändisar med skönt ljus och mjuka bakgrunder. 






det finns några som sticker ut och som för mina tankar till din gestaltning. bland annat detta porträtt på Udo Kier:



känns bra att du verkar vara igång, känns bra att det ja delade med mig utav sist verkar ha hjälpt lite, hoppas denna fotografiska bomb av män ställer till det lite för dig. fast på ett bra sätt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar