4 maj 2014

väntar in vinden


jag sitter stilla i båten. bläddrar lite i böcker och skriver ner några ord som ploppar till på papper som jag använder som bokmärke.
jag har inte börjat skriva än. tänker inte göra det förrän jag läst igenom min blogg och tittat i fler böcker.
jag har inte gjort så mycket med händerna sen i onsdags, men i huvudet sker det saker, de behöver bara sorteras och komma ut. först nu använder jag händerna igen, och huvudet i denna texten.
det händer mycket i mitt liv just nu och saker och ting behöver komma på plats, jag flyttar saker framåt i tiden samtidigt som jag betar av de som behöver betas av. i nuläget är det under kontroll, får se hur det ser ut om en månad. jag har läst de 22 punkterna som kreativa människor ofta gör annorlunda än andra, och då menas förmodligen de ickekreativa(?). jag ser mig själv i flertalet, men inte i alla.
ikväll är jag för förbannad pga fotbollen för att läsa något, det blir att skriva av sig lite här istället. funderar på natten nu samtidigt som jag funderar på hur jag ska fuska mig igenom texten. imorgon kommer det vara mer vind i luften och mer vettig text här, nu är det bara svart, kanske bäst att ta natt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar