8 juni 2014

kopierar



jag älskar Human error av Victoria Siemer, länk. gillar det enkla och min igenkänning i photoshops digitala meddelandena, i valen att göra tilltalar mig enormt. att kunna koda egna meddelanden, personliga sådana triggar. datorn och dess språk blir i Siemers verk personligare, den får en identitet. lite som Apples Siri, fast ändå inte utan bra mycket bättre.




jag kopierar, härmar och kopierar, snart har jag fått igång en egen nivå på det hela, något eget.






nu kan jag leka med texten på ett sätt, slänga in ett lager till samtidigt som man gömmer ett annat. 

jag tar hjälp av det digitala, problemen som kan uppstå, val som vi tvingas göra eller påminnelser för viktiga saker. datorn är ett hjälpmedel. ett hjälpmedel till fusk men jag använder den till bra mycket mer än så när det kommer till min kreativa sida. jag kommer aldrig släppa ny teknik, jag vill plocka in den så fort som möjligt i mitt liv, i min bildsal, in bland eleverna och där våga lära nytt, våga testa nya knappar och program för att komma framåt. 

"börja kopiera det du älskar. Kopiera kopiera kopiera. 
I slutet av kopierandet kommer du att hitta dig själv." 
                                         -Yohji Yamamoto 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar