29 sep. 2010

lyftet är utveckling, eller?

när jag tänkte på utveckling så fastnar jag självklart för mina elevers utveckling.
men jag kom också att tänka på min egna utveckling som framtida lärare och bestämde mig för att grotta ner mig lite i lärarlyftet, vår alldeles egna kompetensutveckling bara för lärare.

jag ville höra vad lärare(läs alla som jobbar inom skola) som är ute på fältet har att säga om detta och kolla vad som finns att tillgå i fortbildningsväg.
det har blivit en del besök på olika pedagogers bloggar samt på skolverkets hemsida där alla viktiga dokument finns gömda.

en bra sida som jag hittade som man kan koppla till vår framtida roll som lärare och då främst inom bild var denna. här kan man läsa intressanta artiklar skriva både inifrån skolvärlden såsom utifrån.

nä nu ska jag återgå till lite bloggletande. det som är gött är att man får läsa om både positiva sidor som negativa sidor i utvecklingen av oss lärare.

/Simon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar