10 juni 2011

92. ok, it's on!

då vart sommarkursen igång då. bra intro och start. starten gick och vi försvann iväg och letade material. jag hittade en mängd olika kartonger och papper. och funderade undertiden på hur jag skulle börja.  har inte riktigt kommit igång än känner jag. känner mig fram och funderar och klurar på olika material och byggen. vad ska man använda? ska man göra allt i simpelt papper eller ska man göra det i ett blandat landskap av sakletad kartong kanske? igår snöade jag in på popup alster eller vikväggar där man skär och klipper fram olika huskroppar i papper. frågan är om detta är genomtänkt från min sida eftersom det tar en jvla tid att lista ut hur allt ska skäras och klippas för att få det som man vill. finns det något automatiserande program tro? 


det lutar åt simpelt enkelt papper som viks, viks och viks igen för att forma kropparna. kanske borde göra dem dubbelt så tjocka för stabiliteten. kommer gå åt en mängd tejp.





avbilda exakt. då tog ja min bild och formade den så att allt fick plats i ruta nummer 8. det vart till  att knuffa och dra i bildens alla hörn och sidor så att den formades som rutan. jag trodde att bilden skulle skevas till mer än vad den gjorde men tror dock att ja fortsätter med den lite skeva bilden. mina hus kommer att ligga ner och växa ut ur bilden. 

i nuläget är det papper som underlag och jag har gjort en väldigt snabb skiss på pappret där husen sen kommer växa fram.

vi får la se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar