17 feb. 2015

bvk animation - tankar kring storyboard.




lite brainstorming:

animera konst.

göra tavlor levande och använda redan gjorda karaktärer.

mona lisa snackar i cut out teknik om världens idag dyraste tavla, Gauguins "när ska du gifta dig?". och snackar från kommentarerna från Feber.se. 

MAN MÅSTE KLICKA PÅ LÄS MER HÄR UNDER FÖR ATT LÄSA HEEEEELA INLÄGGEN. så funkar min blogg.



Ett foto publicerat av simonleon (@simonleon)



vill göra små kortare animationer som jag kan använda mig utav i min undervisning. kreativa grejer som visar konsthistoria på andra sätt eller snackar så att folk kan ta till sig det på annat sätt.

att gestalta folks tankar/kommenterar kring konst som inte är inne i "konstvärlden" ser jag också som intressant. att copy+pastea, tjyvlyssna och göra ngt av det känns relevant. 2.6 miljarder relevant.


sitter nu och tittar på Photopuppet HD på ipaden. vill enbart jobba via den ett tag för att se hur fantastiskt/ofantastisk den maskinen faktiskt är. många skolor använder sig av den maskinen och jag vill själv se hur mkt jag kan nyttja den i detta projektet.

gör en liten docka av Mona, för att kunna animera. provar mig fram. tutorial + youtube.






inspirationen kommer från detta här:


någon av Banksys animationer på 15 s från fejjan/instagram. länk

kollage från Montoya där man "lager på lagrar" sig fram till intressanta grejer. väldigt animerbart tror ja. gillar estetiken. inte så kladdigt som jag vill ha det kanske men ändå. jag vill liksom fulklippa mina figurer. får se hur det blir med det. Länk

the school of life. gillar deras grej med gul bakgrund. jag väljer rosa. sköna animationer och informativa filmer om saker, särskilt deras animationer, the curriculum II, om gamla gubbar typ Platon och Sartre. länk.

och Terry Gilliam förstås. cut out från monty python. länk.

 





försöka animera likt "en tavlas hemlighet", där skissen växer fram framför oss och det berättas om den.


starta videon runt 9 min 45 s in. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar